14 Mart 2015 Cumartesi

Star Makina Genel Md.R.Cüneyt SONUK;STAR MAKİNA, ürün kalitesi ve uygun fiyatlarıyla sektörde Lider




Cleaner Magazine Dergisi okurları için Sektörün duayen isimlerinden Star Makina Genel Müdürü Sayın R.Cüneyt Sonuk ile sektörü ve sıkıntılarını konuştuk.
Firmanızın kuruluşundan bugüne gelişimini anlatabilir misiniz?
STAR TEMİZLİK MAKİNALARI bugün Türkiye’nin PROFESYONEL TEMIZLIK MAKINA ÜRETICILERI arasında bulunmaktadır.
Üretimde 15 yıllık bilgi ve tecrübe sonunda STAR MAKINA 2000’li yıllarda profesyonel temizlik makinaları üretimine başlamıştır ve müşterilerine elektrikli süpürge ve halı yıkama alanlarında geniş ürün yelpazesiyle hizmet vermektedir.
Kurulduğu günden bu yana STAR MAKİNA, ürün kalitesi ve uygun fiyatlarıyla pazarda gözle görülür bir yol kat etmiş ve ilk sıralarda yerini almıştır.
Ayrıca STAR MAKİNA müşterisine özel ürün ve renk çeşitleriyle de dikkat çekerken, dünya çapında pek çok ülkeye yaptığı ihracatla kalitesini kanıtlamıştır.
Profesyonel vakum ve halı makineleri üretimi ve ihracatı yanında yurtdışından ithal ettiğimiz diğer ürünlerle, ürün yelpazemizi tamamlayarak müşterilerimize en iyi hizmet ve ürünleri sunmaya gayret ediyoruz. Bu anlamda profesyonel temizliğe ihtiyaç duyulan, hastane, okul, ibadethane, fabrika, havalimanı, AVM’ler ve buna benzer pek çoğu hizmet alanımızın içinde yer almaktadır.
HEDEFİMİZ, müşterimiz bize başvurduğunda profesyonel temizlik alanında neye ihtiyaç duyuyorsa bunları tek bir çatı altında uygun FIYAT ve servis garantisi altında sunmaktır. Bu nedenle vakum makinesinden, halı yıkama makinesine, yer yıkama bakım ve cilalama makinelerinden
büyük alanlar için binicili yer yıkama otomatlarına, yürüyen merdiven temizlik makinalarından, yüksek basınçlı su püskürtme makinalarına kadar pek çok modelde ürünü STAR markamız adı altında sunmaktayız.
Endüstriye temizlik sektöründe yapmış olduğunuz kiralama sistemi hakkında bilgi verebilir misiniz?
Günümüzde firmalar yemek, araç, ofis ekipmanları, temizlik, güvenlik vb. pek çok ihtiyaçlarını dışarıdan temin ederek birçok maddi külfet ve sorumluluktan kurtulmaktadırlar. Temizlik makinaları da gerek yüksek satın alma bedelleri, gerekse bakım onarım masraflarıyla büyük yatırım ve maddi yeterlilikler gerektirmektedir. Kiralama sistemi kullanıcılara, büyük bir yatırım yapmadan ve bakım onarım giderlerine bütçe ayırmadan profesyonel makine kullanmanın avantajlarını sunmaktadır.
Sektör aslında çok büyük bir 2. el makina çöplüğü durumunda, bundan kurtulmak için ne yapmak gerekir?
Kaliteli, sağlam ve uzun ömürlü bilindik markalı makinaların el değiştirmesi, bakım ve onarımlarının düzenli yapılması ile uzun yıllar çalışması hem ekonomik, hem de ekolojik anlamda doğru bir yaklaşımdır. Ancak özellikle Uzak Doğu’dan gelen, ucuz, ilk kullanımda bile verimliliği tartışılır, ‘kullan at’ tarzındaki makinaların 2. El piyasasının oluşturulmaya çalışılması boşunadır ve gerçekten sektörde bir ikinci el çöplüğü oluşturmaktadır. Fakat bilinçli kullanıcılar, hizmet alıcılar ile bu işin önü kesilebilir veya azaltılabilir.
2013 Yılı sizin için nasıl geçti? Önümüzdeki yıl için hedefleriniz nelerdir?
2013 yılı acı tatlı pek çok olay yaşadığımız, ancak gelişime açık olduğumuz ve yeniliklere çok çabuk adapte olabildiğimiz için güzel sonuçlarını şimdiden almaya başladığımız bir yıl oldu. Şöyle ki kuzenim ve de ortağım Sayın Ahmet SONUK’u genç yaşta kaybetmenin acısını tüm çalışanlarımızla birlikte yaşadık. Hala da yokluğuna alıştığımız söylenemez…
İşlerimiz açısından bakacak olursak yeni binamıza taşındık. Bunun bize Merkez Ofisler, Showroom, Teknik Servis, Üretim ve Depolamayı tek bir çatı altında toplamak açısından çok yararı oldu. Üretimlerimize daha pratik ve hızlı bir şekilde devam etmemizi sağladı.
Firmanız açısından Türkiye’de yapılan fuarların nasıl geçtiği ve fuar hakkındaki değerlendirmeleriniz nelerdir?    
Yerli ve yabancı organizatörlerin Türkiye’de düzenlediği fuarlara zaman zaman katılıyoruz. Daha çok doğrudan sektörümüzle ilgili fuarlara katılmaya çalışıyoruz, çünkü fuar maddiyat ve zaman açısından bakıldığında büyük maliyetli ve meyvelerini bazen uzun vadede toplayabildiğiniz bir tanıtım aracı. Sektörümüzün yurtdışında düzenlenen büyük fuarlarına da katıldığımız için genel anlamda bir değerlendirme yapacak olursak, günümüz dijital, e-ticaret ortamında fuarlar hantal yapısıyla ticari işlevlerinden çok sektörün sosyalleşme ortamına dönüşmeye başladı. Firmanızın yeni ürünlerini sergilemek; bayi, müşteri ve potansiyel alıcılarla yüz yüze görüşüp kaynaşmak, rakiplerinizi gözlemlemek için hala iyi bir fırsat. Ancak dijital tanıtım ve pazarlamanızı iyi yapıp, potansiyel müşterilere numune ürün göndererek de pek çok kapıyı kısa sürede ve düşük maliyetlerle aralayabiliyorsunuz.
Üreticiyi ve Tüketiciyi mağdur eden unsurlar nelerdir?
Günümüzde üreticinin en büyük sıkıntısı, dövizdeki aşırı hareketlilik, hammadde vs. temininde kaliteli yerli firmaların yeterli olmaması, ithal yoluna gittiğinizde gümrüklerdeki yorucu uygulamalar, bürokratik engeller, uygun koşullarda enerji ve nitelikli eleman sağlanması konusundaki desteklerin yetersizliğidir.
Bundan doğrudan etkilenen tüketiciye yansıtılan maliyetler sonucundaki ‘daha yüksek fiyat’ da işin tüketici mağduriyeti kısmını oluşturuyor sanırım…
Müşteri memnuniyeti hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Bu konuda nasıl bir strateji izlemektesiniz?
Ürünlerinizin garantisi, bayi ve servis hizmetleriz hakkında da bilgi verebilir misiniz?
Müşteri memnuniyeti bizim için daima ön plandadır. Müşteriye ulaşma aşamasından satış sonrası hizmetlerimize kadar bu konuda çok özen göstermekteyiz. Üretimini kendimizin yaptığı ve de ithal ürünlerde her zaman belli bir kaliteyi koruyup müşteriye en uygun fiyata sunmanın gayreti içindeyiz. Yine kendi üretimlerimiz ve ithal ürünlerde hiçbir zaman yedek parça ve aksesuar sıkıntısı çekmediğimiz için yaygın servis ağımızla satış sonrası hizmetlerimizde de en iyiyi yakalamaya çalışıyoruz.
Temizlik Sektörünün geldiği noktayı, geçmişle kıyaslarsak gelişimi ve geleceği hakkındaki değerlendirmeleriniz, düşünceleriniz nelerdir?
Temizlik sektörü on yıllarla ifade edilebilecek kısa sürelerde büyük bir gelişme gösterdi. İlk başladığımız yıllarda temizlik yapacak profesyonel makine, araç ve gereçleri ülkemizde bulamayıp çok yüksek fiyatlara ithal etmek zorunda kalırken,  bugün bunların önemli kısmını üreten üreticilerimizin olması sevindirici.
Dileğimiz, uzun ve sancılı bir süreç olmasına karşın, üreticilerin ve kaliteli hizmet firmalarının artması, bunların ciddi birer marka değerine dönüşmesi, sektörün ülkemize büyük girdiler sağlayacak büyük bir endüstri haline gelmesi…
Sektörün içinde bulunduğu rekabet ortamını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye pazarını nasıl değerlendirmektesiniz?
Profesyonel temizlik hizmetleri gelişmekte olan bir sektör olduğu için makine ve ekipman üreticisi, ithalatçısı, satıcısı, hizmet sağlayıcısı Türkiye’nin kaotik ortamına benzer bir şekilde varlığını sürdürüyor. Bunun kötü tarafı kısa vadeli hatta günlük planlar, kolay yoldan işleri kotarmaya çalışmalar vs. İyi tarafından bakacak olursak firmaya esneklik, uyum ve hareket kabiliyeti sağlaması, pratik ve ekonomik ürün ve hizmetler geliştirmeye yöneltmesini sayabiliriz. 
Eklemek istedikleriniz … Herkese sevgiler saygılar ve işlerinde başarılar dilerim…
Cleaner Magazine Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder