16 Haziran 2015 Salı

Temizleye temizleye en ‘İDEAL’ marka oldu



Genç yaşlarda kendi çabalarıyla kurduğu temizlik şirketinin tek elemanı olan Metin Alkanat, dış cephe cam temizliği yaparak ve inşaat sonrası daire temizleyerek zorlu yolları aştı.Temizliğe, güvenliğini, çalışkanlığını ve azmini ekleyen Metin Alkanat’ın hedefi, önce Konya’da sağlam bir yer edinip daha sonra Konya dışına açılmak.
1995 yılında iş hayatına atıldı, İlk işi ayakkabıcılıkdı. Garsonluk yaptı, bisküvi fabrikasında çalıştı. En son 2004 yılında uluslar arası bir temizlik firmasının Konya da büyük bir Avm projesinde otomat operatorü olarak hizmet sektörüne adım attı. Bir yandan da akşamları entellektüel toplantılara katılıyor, kendinden yaşça büyük arkadaşlarıyla dünyayı kurtarıyor, edebiyat ve sanat sohbetleri yapıyordu. Hayali dürüst bir siyasetçi olmaktı.Kısa sürede olsa aktif siyaset yaparak bu hayalıne ulaştı.Ancak 5 yıllık bir tecrübe sonrası 2009 da artık Konya’lılara kendi markamla hizmet vermeyeliyim diyerek temizlik, güvenlik, ilaçlama, restoran işletmeciliği ve gayrimenkul danışmanlığı konularında faaliyet gösteren bir grup şirketi kurarak patronu oldu kısa surede hedefine ulaştı.Şirkete ortak aldı 6 yıl süren serüvende Konya da büyük projelere imza attı ama çift başlılık onu asıl hedeflerinden uzak tuttuğunu düşünerek yeniden bir atılım yaparak İDEAL TEMİZLİK İZMETLERİ’ni kurdu. Konya da kısa sürede başarı sağladı ve isminden söz ettirmeyi başardı.İdeal temizlik hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Metin ALKANAT 28 yaşında kurduğu temizlik şirketinin tek personeli kendisiydi. Telefonu bile yoktu, tek sermayesi iki fırca bir temizlik kovasıydı.6 yılda tırnaklarıyla kazıyarak 50 milyon lira ciroya ulaşan şirketlerini yöneten Alkanat’ın,şimdiki hedefi İdeal temizlik hizmetleri şirketini tüm Türkiye de marka yapmak.

-Kendi çabalarınızla kurduğunuz ve yine bizzat kendinizinde işin içinde olduğunuz İdeal Temizlik Şirketinin bugünlere gelmesi tam bir başarı öyküsü. Hikâyenizi anlatır mısınız?
1981 Konya doğumluyum,çifci bir ailenin iş hayatına atılmış bir ferdiyim,4 kardeşiz. Okul dönemlerinden başlayarak birçok işte çalıştım. Dönem dönem hem çalıştım, hem okudum 2004 yılından beri hizmet sektöründe çalışmamızın vermiş olduğu tecrübeyi 2009 yılında kendi şirketimizi kurarak pekiştirmek istedim.Yaklaşık 6 yıldır da işimizi Konyalı vatandaşlarımıza yakışır şekilde yapmaya çalışıyoruz.
-Şimdi neler yapıyorsunuz?
Toplam 100 kişilik istihdamla 500’e yakın müşterimiz var. İlaçlama ve her türlü temizlik konularında da hizmet veriyoruz. Bizim hizmetlerimizden memnun kalan her müşterimiz bizim referansımız oldu. Her geçen yıl üstümüze koyarak büyümeye ve ilerlemeye devam ettik.
-Hedef ve projelerde neler var?
İstihdamda yüzde 15’lik artış öngörüyoruz. Bu yıl yeni istihdam öngörmekle birlikte, yapmayı düşündüğümüz işlerle birlikte müşteri sayımızın binin üzerine çıkmasını hedefliyoruz. Küçük ve orta ölçekli şirketlerle yaptığımız çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Neden temizlik firması tercih edilmelidir?
Temizlik hizmeti her yerde her mekanda gerekli olan ve hayatımızda ki olmazsa olmazlardandır.Gelişen şartlar doğrultusunda,temizliği en ekonomik ve en profesyonel koşullarla müşterilerine sunmayı amaç edindik.
Özellikle ofislerimize ve toplu yaşam alanlarımızda, endüstriyel alanlarda kısacası her alanda optimum çözümle maksimum faydayı müşterilerimize sunmayı amaç edindık..
Unutmamalıyız ki;temiz olmayan ortamlar,sağlığımızı direkt tehdit etmektedir.
Niçin temizlik firması tercih edilmelidir?
*Evlerde ya da ofislerde temizlik için ayrılabilecek zaman sınırlıdır.
*İş sorumluluğu ve disiplini vardır.
*Talep edilen günde programlanan zamanda gelir profesyonel bir ekiple çalışma yapılır.
*Şikayetler süratle değerlendirilir ve giderilir.
*Temizlik firması yapılan işi kontrol eder.
*Sağlık ve güvenlik kuralları çerçevesinde ve çevre dostu ürünleriyle temizlik gerçekleştirirken yüzeylerin zarar görmemesine dikkat edilir.
Tehlikeli temizlik maddeleri kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?Temizlikte en önemli olan hususlardan bir tanesi de temizliği yapan kişinin farklı kimyasallarda ki ürünleri karıştırmaması gerektiğidir. Güçlü bileşenleri olan ürünler karıştırılırsa ortaya tehlikeli durumlar çıkabilir. Örneğin; tuz ruhu ve çamaşır suyunun birleşiminin sonucu insan sağlığını bozabilecek yan etkiler ortaya çıkabilir. Kimyasalları kesinlikle karıştırmayın ve ürünleri kendi başlarına kullanın.
Asitik ve alkali temizlik maddelerinin birbirine karıştırılması durumunda ise nötr bir etken ortaya çıkacağından temizlik işleminiz için sonuç elde edemeyeceksiniz. Çünkü asit oranları düşerek etkisini yitirecektir. Asitik ürünlerin kullanımında mutlaka eldiven kullanılmalıdır. Aksi halde cildi tahriş edebilir,leke çıkartıcılar önce uygulanacağı zeminin küçük bir kısmında denenmeli eğer zarar vermiyor ise tamamında kullanılmalıdır.
Farklı kimyasaldaki ürünlerin kullanım alanlarına da çok dikkat edilmelidir. Tuz ruhunu mermer alanlarda kullanırsanız yüzey yapısını bozabilirsiniz. Bu tarz ürünlerin kullanım talimatlarına uygun kullanılmasında fayda vardır. Son olarak temizlik yapıldıktan sonra el ve yüz bol suyla yıkanmalıdır.
Hizmet fiyatlandırması nelere göre yapılır?
Hizmetin kalitesi ve hizmetin tüketiciye ulaştırma sırasındaki lojistik etkiler hizmetin maliyetini ortaya çıkarır. Tedarik aşamasında ise en kaliteli hizmeti her zaman uygun fiyata almak olası negatif durumların yaşanmamasını sağlar. Markalı ürünlerde hizmet veren firmaların fiyat ve kaliteleri eşdeğerdir.
 Son olarak neler ilave etmek istersiniz?
 Sektör hızla gelişmekte bu sevindirici bir durum ancak rekabetin yüksek olması kaliteye verilen değerin düşmesine sebep olmakta, rekabetçi koşullar sebebi ile ucuz hizmet veren firma dahi olmayan internet ortamında bir reklam bir kartvizitle yeri yurdu belli olmayan kişililerle rekabet ediyoruz ve bu şahıslar tercih ediliyor çünkü maliyetleri sorumlulukları olmadığından çok düşük fiyat veriyorlar ve bu büyük bir risktir SSK, İSG yok, tecrübe profesyonellik uzmanlık yok hem müşterinin kendine hem hizmet verilen alanda telafisi olmayan zararlara yol açabilir.Yıllar önce aldığımız eğitimler sırasında bir eğitmenimiz “Arkadaşlar, bir şeyin fiyatı ile oynamanız için kalitesi ile oynamanız gerekir” demişti ve ardından Winston Churchill’in “Ucuz mal alacak kadar zengin değilim” meşhur vecizesini eklemişti. Maalesef yatırımlar kısa vadeli düşünülerek yapılmakta ve yine maalesef uzun dönemde ucuz olduğu düşünülen ürünlerin pahalıya mal olduğu hesabı yapılmamaktadır. Bu bağlamda başlangıç yatırım maliyetlerinin yüksek olduğu düşünülen kaliteli ürünlerin daha ekonomik olduğu görülmektedir.
İnanıyorum ki; ileride, stratejilerini uzun vadeli, yatırımlarını kaliteye ve çalışanına yapan firmalar kalıcı olacaktır.
İdeal temizlik hizmetleri olarak biz de girişimci ruhumuz, daima geleceğe yatırım anlayışımız, çözüm odaklı çalışmamız, ufkumuzu ve hedeflerimizi geniş tutmamız, hep daha iyiye ulaşma isteğimiz, çalıştığımız tüm kurumlara katkı sağlama isteğimiz, bizi huzur, kıvanç ve enerjimizin artması yönünde heyecanlandırmıştır.
Bu bağlamda, çalıştığımız kurumlar için değer yaratmak, istek ve beklentilere, kaliteli ve süreklilik arz ederek karşılık vermek temel hedeflerimiz arasındadır.
Unutmamak lazım ki “hizmetin kalitesi, size hizmet veren çalışanların kalitesi ile artar.”
Cleaner Magazine Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder