Hakan Halit Yeni
, Ülke Turizminde Deprem Yaşaniyor
Hoted Onursal
Başkanı Ve Başdanışmanı
Turizmci
Sirius Deluxe
Otel Executive Hk Müdürü
Sektörün
duayenlerinden Hakan Halit Yeni ile yılın değerlendirmesini
yaptık.Sorunları,zorlukları ve çözüm önerilerini dinlediğimiz inanılmaz
derecede konuya hakim ne istediğini bilen gerçekten sektör için canını dişine
takan Hakan bey ile yaptığımız röportaj yine sektöre damgasını vuracak.
Genel
Kurul Öncesi Bizzat Kendim Gruplar Halinde Toplandılar Yapıp, Anketler
Düzenledim.
2015 yılı benim
için neredeyse toplantılar yılı oldu desek yeridir. Yaptığımız toplantılarda derneğimizin geleceği ve
Housekeeping mesleği başta olmak üzere, turizmin dünü, bugünü ve
işletmelerimizde yaşanan sıkıntılar dahil bir çok konularda istişarelerde
bulunduk. genel kurulda, üç yıl süre ile
görev başına gelecek olan yönetim kurulumuzla ilgili anketler düzenleyip,
üyelerimizin fikir ve düşüncelerini önemsediğimizin altını özellikle çizdik. Üstlendiğim görev gereği, Hoted ’in kurucusu, onursal başkanı ve
başdanışmanı olarak. Kuruluşuma karşı
taşıdığım sorumluluklarım var. Bu nedenle camiamızın mensuplarıyla sık sık
toplantılar yaptım. İyikide yapmışım bu toplantıları, anketleri, kongre bu
anketler ışığında şekillendirildi ve bu yine doğrultuda derneğimize ve
üyelerimize yakışır bir genel kurul yapıldı. Başta Alanya olmak üzere, tüm
Housekeepıng camiamıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.
Düzenli
Olarak Yapilmaya Devam Edeceğiz
Büne kadar her ay
düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz, her biri ayrı başlıklar altında 120 eğitim
seminerimizin aralıksız devam ettirilmesi, kurum ve kuruluşlarımızla iş birliği
içerisinde sektöre kalifiye eleman kazandırılması yönündeki tüm projelerimizin
aralıksız sürdürülmesi, kuruluşumuz için büyük önem arz ediyor.
Housekeeping
Olimpiyatlari
Ayrıca üçüncüsünü
gerçekleştirdiğimiz uluslararası Housekeeping Olimpiyatları başta olmak üzere,
bu ve benzeri çalışmalara yeni projeler ekleyerek kararlılıkla devam
ettirilmesi, işletmeler arası koordinasyonu sağlayarak, meslektaşlarımız
arasında, eleman ve yönetici kadroları temini konularında dayanışma ve
yardımlaşma olgusunun biraz daha geliştirilmesi yönünde ve benzer birçok konularda çalışmalarımız devam edecek.
Ülke
Turizminde Deprem Yaşaniyor
Görüyoruz ki
ülkemiz turizminde adeta deprem yaşanıyor ve turizmcilerimiz açıklama üstüne
açıklama yapıyorlar ’’Gören göz kılavuz istemez’’ misali bunun böyle olacağı
belli değil miydi? İşi iyi olanlarda olmayanlar da, herkes koro şeklinde
ağlayıp sızlıyor. Tabi birde bu tür durumlardan nemalanan, durumdan vazife
çıkaranlar var, onlara da böylelikle gün doğmuş oluyor. Orta doğuda ve
komşularımızda yaşananlar yeni bir şey değil, göz göre göre ben geliyorum diyen
bir tehlikenin karşısında devletiyle, turizmcisiyle önlem almamak anlaşılır bir
durum değildir.
Devletin
Hiç Mi Suçu Yok?
Bu gidişatta yatırımcılarımızın, devletin hiç mi suçu yok? Birkaç yıldır ülkeye giren konuk sayısının üç
aşağı, beş yukarı aynı seviyelerde seyrettiğini hepimiz biliyoruz. O zaman ne
diye sürekli otel yapmaya devam ediyoruz. Elimizdekileri bile dolduramazken
kontrolden çıkmış, kelimenin tam anlamıyla bir faciaya dönüşen bu kontrolsüz
büyümenin niçin önüne geçilmiyor ya da geçilemiyor. Konuk sayısında artış yok
ama her yıl onlarca tesis, binlerce yatak, birbiriyle yarış edercesine hız
kesmeden devreye giriyor. Utanmasalar kafamızın orta yerine otel yapacaklar. Elimizdeki otellerimizi revize ederek,
iyileştirme yapıp, içlerini nasıl doldurabiliriz bunun hesabını, çalışmasını
yapacağımız yerde, Dur durak bilmeden otel yapmaya devam ediyoruz. Sonrada
ağlayıp, sızlanıyoruz. Bu ne biçim bir çelişkidir doğrusu anlamak
mümkün değil…
Fatura
Yine Çalişanlara Kesilecek Gibi Görünüyor
Gelelim asıl
meseleye. Bu sezon en sık duyduğumuz başlık. Hatta turizm camiasında konuşulan
tek konu desek yeridir. Düne kadar elemen bulamıyoruz diye ağlayıp sızlayanlar,
birbirinin elemanını çalıp, birbirine kazık atan birçok tesis, kriz söylentileriyle
birlikte paniğe kapılıp, ilk iş olarak gözlerini çalışanlara dikmiş
görünüyorlar. Sizin anlayacağınız bu krizin, gidişatın faturası her zaman
olduğu gibi yine çalışana kesilecek gibi görünüyor. Bu ülkenin en büyük
sorunlarından biride bu değil mi zaten. Başımız ağrısa, gözümüz seyirse
faturasını hiç vakit kaybetmeden çalışana keseriz. Sanki her şeyin sorumlu
çalışanlar.
Turizm
Politikasi Yok
Hükümetler, yüz
binlerce turizm çalışanınıda, turizmcisini de hiçbir zaman düşünmemiştir.
Düşünmediği gibi asla bir turizm politikası da üretmemiştir. Turizmciler her zaman
kendi çarelerini kendileri üretmeye çalıştıkları için, doğal olarak en ufak bir
krizde gözünü hemen çalışanlara çeviriyor Otel yapımının önüne geçilmediği
sürece, devletinden turizmcisine her iki tarafta başta çalışanları korumak
şartıyla, herkesin nefes alacağı doğru düzgün bir turizm politikası
üretmedikleri sürece bu krizler asla bitmeyecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder